Taotlemine ja aruandlus
piirkondlikuks läbiviimiseks 2022.aastal Haridus- ja Teadusministeeriumilt (HTM)
Juhend üld- ja alusharidusasutuste õpetajate ja juhtide täiendusõppe piirkondlikuks korraldamiseks ning õppe mitmekesistamiseks ja õpilasürituste läbiviimiseks 2022. aastal.
1. Riigieelarvelise toetuse eraldamise eesmärk on edendada võrdsetel alustel Eesti eri piirkondades sh munitsipaal-, riigi- ja eraüldhariduskoolides ja lasteaedades riiklike õppekavade rakendamist ning õpetajate ja õppeasutuste juhtide professionaalset arengut toetavaid tegevusi:
1) õppe mitmekesistamine (piirkondlike aineolümpiaadide, -võistluste ja õpilasürituste korraldamine ning õppekäikude korraldamine);
2) koolieelsete lasteasutuste õpetajate ja juhtide täiendusõpe;
3) õpetajate ühenduste sisesed ja ühenduste vahelised ühistegevused;
4) haridusasutuste juhtide ühistegevused ja täiendusõpe;
5) õpetajate, haridusasutuste juhtide ja õpilaste tunnustamine.
2. Toetuse jaotuse alus on üldhariduskoolide ja lasteaedade õpilaste/laste arv. Tegevused peavad olema planeeritud sihipäraselt ja arvestades piirkonna pikaajalisi arendusplaane.
3. Toetuse kasutamise prioriteedid 2022. aastal.
3.1. Õpetajate ja õppeasutuste juhtide professionaalse arengu toetamiseks:
- pandeemia mõjude leevendamine;
- nüüdisaegset õpikäsitust toetava töökorralduse juurutamine;
- õpetajate ja juhtide digipädevuse toetamine;
- lapse erivajaduse toetamine;
- laste koolivalmiduse ja eesti keele oskuste toetamine;
- ühistegevuse juurutamine ainevaldkondade ülese ühistegevusena;
- õpetajakutse omistamiseks ettevalmistuse ja taotlemise kogemuse jagamine.
3.2. Õppe mitmekesistamine ja õpilase arengu toetamine:
- üleriigilise ja rahvusvahelise väljundiga aineolümpiaadide piirkondlike voorude läbiviimine, sh õpetajate tasustamine olümpiaaditööde parandamisel ja olümpiaadide korraldamisel
- õpilasvõistlusted ja -konkursid (vähemalt maakondlikud);
- piirkonna parimate lähetamine üleriigilistele aineolümpiaadidele ning õpilasvõistlustele ning neil osalenud õpilaste ja juhendajate tunnustamine;
- õpetajate toetamine õpilaste ettevalmistamisel olümpiaadideks läbi piirkondade üleste ühistegevuste (nt koostöös riiklike olümpiaadižüriidega);
- õppetöö mitmekesisemaks muutmine kaasates muuseume, huvikoole, kõrg- ja kutsekoole,ettevõtteid jne üldhariduskoolide õppetöösse (koolivälised õppeprogrammid, Tartu Ülikooli teaduskooli uurimislabor, Rakett 69 teadusstuudiod, rahvusvahelised õppekäigud jne).
4. Kulude abikõlblikkus.
Abikõlblikud kulud on tööjõu- ja majanduskulud. Majanduskulusid võib kasutada ainult lepingus kokkulepitud eesmärkide saavutamiseks.
Koolieelsete lasteasutuste õpetajate ja juhtide täiendusõppe korraldamiseks eraldatud raha võib kasutada ainult koolieelsete lasteasutuste õpetajate, abiõpetajate/assistent ja juhtide täiendusõppeks.
Abikõlbulikud ei ole kooli või lasteaia muu personali (va õpetajad, koolieelse lasteasutuse abiõpetajad/assistendid ja juhid) ja haridusametnike koolituskulud va juhul kui sellega ei kaasne täiendavaid kulusid (näiteks sisekoolitus või asutuses kohapeal toimuv välise koolitajaga koolitus vmt).
TAOTLEMINE:
2022.aastaks rahataotlusi enam vastu ei võeta.
2023.aasta rahataotlusi võetakse vastu kuni 30.november 2022 (kaasa arvatult) vol@vol.ee
2023 toetuse taotlus õpilasüritused ja (lasteaia)õpetajate ühistegevused
ARUANDLUS:
2022 sisuaruanne (aineühendused, õpilasüritused, lasteaiaõpetajate ühistegevused ja täiendkoolitus)
KULUDE KOMPENSEERIMINE: