Taotlemine ja aruandlus
piirkondlikuks läbiviimiseks 2023.aastal Haridus- ja Teadusministeeriumilt (HTM)
Juhend üld- ja alusharidusasutuste õpetajate ja juhtide täiendusõppe piirkondlikuks korraldamiseks ning õppe mitmekesistamiseks ja õpilasürituste läbiviimiseks 2023. aastal.
1. Riigieelarvelise toetuse eraldamise eesmärk on edendada võrdsetel alustel Eesti eri piirkondades, sh munitsipaal-, riigi- ja eraüldhariduskoolides ja lasteaedades riiklike õppekavade rakendamist ning õpetajate ja õppeasutuste juhtide professionaalset arengut toetavaid tegevusi:
- 1) õppe mitmekesistamine (piirkondlike aineolümpiaadide, -võistluste ja õpilasvõistluste ning õppekäikude korraldamine);
- 2) koolieelsete lasteasutuste õpetajate ja juhtide täiendusõpe;
- 3) õpetajate ühenduste sisesed ja ühenduste vahelised ühistegevused;
- 4) haridusasutuste juhtide ühistegevused ja täiendusõpe;
- 5) õpetajate, haridusasutuste juhtide ja õpilaste tunnustamine.
2. Toetuse jaotuse alus on üldhariduskoolide ja lasteaedade õpilaste/laste arv. Tegevustes tuleb arvestada sihipärasust ning piirkonna pikaajalisi arendusplaane.
3. Toetuse kasutamise prioriteedid 2023. aastal
3.1 Õpetajate ja õppeasutuste juhtide professionaalse arengu toetamiseks:
- eestikeelsele õppele ülemineku toetamine;
- nüüdisaegset õpikäsitust toetava töökorralduse juurutamine;
- õpetajate ja juhtide digipädevuse toetamine;
- lapse erivajaduse toetamine;
- lapse koolivalmiduse ja eesti keele oskuse toetamine;
- ühistegevuse juurutamine ainevaldkondade ülese ühistegevusena;
- parimate praktikate jagamine õpetajate ja juhtide poolt;
- õpetajakutse omistamiseks ettevalmistuse ja taotlemise kogemuse jagamine.
3.2. Õppe mitmekesistamiseks ja õpilaste annete toetamiseks:
- üleriigilise ja rahvusvahelise väljundiga aineolümpiaadide piirkondlike voorude läbiviimine, sh õpetajate tasustamine olümpiaaditööde parandamisel ja olümpiaadide korraldamisel;
- õpilasvõistlused ja -konkursid (soovitatavalt vähemalt maakondlikud);
- piirkonna parimate lähetamine üleriigilistele aineolümpiaadidele ja õpilasvõistlustele ning neil osalenud õpilaste ja juhendajate tunnustamine;
- õpetajate toetamine õpilaste ettevalmistamisel olümpiaadideks läbi piirkondade üleste ühistegevuste (nt koostöös riiklike olümpiaadižüriidega);
- õppetöö mitmekesisemaks muutmine kaasates muuseume, huvikoole, kõrg- ja kutsekoole, ettevõtteid jne üldhariduskoolide õppetöösse (koolivälised õppeprogrammid, Tartu Ülikooli teaduskooli uurimislabor, Rakett 69 teadusstuudiod, rahvusvahelised õppekäigud jne).
4. Kulude abikõlblikkus
Abikõlblikud kulud on:
- tööjõu- ja majanduskulud avaliku sektori finantsarvestuse ja –aruande juhendi mõistes. Majanduskulusid võib kasutada ainult lepingus kokkulepitud eesmärkide saavutamiseks.
- Koolieelsete lasteasutuste õpetajate ja juhtide täiendusõppe korraldamiseks eraldatud raha võib kasutada ainult koolieelsete lasteasutuste õpetajate, abiõpetajate/assistentide, tugispetsialistide ja juhtide täiendusõppeks.
- Üldhariduskoolide õpetajate ja juhtide täiendusõppe korraldamiseks eraldatud raha võib üldjuhul kasutada ainult üldhariduskoolide õpetajate ja juhtide täiendusõppeks. Eraldatud vahendeid on lubatud kasutada ka tugispetsialistide ning õpetajate ja/või juhtide koosõppimise toetamiseks.
- Abikõlblikud ei ole kooli või lasteaia muu personali ja haridusametnike koolituskulud va juhul kui sellega ei kaasne täiendavaid kulusid (näiteks sisekoolitus või asutuses kohapeal toimuv välise koolitajaga koolitus vmt).
TAOTLEMINE:
2023.aastaks rahataotlusi enam vastu ei võeta.
2024.aasta rahataotlusi võetakse vastu kuni 30.novembrini 2023 (kaasa arvatult) vol@vol.ee
2024 toetuse taotlus õpilasüritused ja (lasteaia)õpetajate ühistegevused
ARUANDLUS:
2023. aasta aruande esitamiseks lisandub 2023. aasta jooksul täiendatud aruande vorm
KULUDE KOMPENSEERIMINE: